Ofta ställda frågor

Beställning och leverans

check_box

Vilka är fraktkostnaderna?

Vi tar hand om fraktkostnaderna för beställningen över 299 Kr. ordervärde

check_box

När kan jag förvänta mig min beställning?

Den genomsnittliga leveranstiden är 10-12 arbetsdagar. Detta beror på att våra produkter skickas till dig direkt från leverantören. Denna unika affärsmodell gör att vi kan göra stora besparingar på lagrings- och transportkostnader och att vi kan erbjuda produkterna till ett lägre pris än våra konkurrenter och ta hand om fraktkostnaderna.

check_box

Den förväntade leveranstiden har passerat, var är min beställning!

I 99% av fallen levereras beställningarna inom den förväntade leveranstiden. Tyvärr kan det ibland hända att en beställning blir försenad i leveransprocessen. Du kan kontrollera statusen för din beställning via följande länk:

Har du inte fått din beställning 3 dagar efter den förväntade leveranstiden? Vänligen kontakta oss.

check_box

Jag saknar några produkter i min beställning, hur är det möjligt?

Eftersom vi arbetar med olika leverantörer kan produkter skickas separat. Om varor saknas i din beställning kommer du vanligtvis att få dem efter 2-3 dagar.


Vi ber om ursäkt för besväret.

Byten och returer

check_box

Jag har fått en skadad produkt, vad ska jag göra?

Skadade produkter vid ankomst. Så irriterande!

Tyvärr kan det hända att din produkt skadas under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Efter det går tyvärr returperioden ut.

För den snabbaste lösningen, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande med ett foto som visar den skadade delen av varan. De mest optimala bilderna är på en plan yta där etiketten och defekten tydligt kan ses. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och förhindra fel i framtiden.

Vid defekter levererar vi alltid ett nytt paket kostnadsfritt första gången och kan tyvärr inte utfärda en återbetalning. Kommer det fram felaktigt andra gången? Då återbetalar vi hela ditt inköpspris.

För frågor angående skadad produkt vid ankomst, vänligen kontakta oss på info@hemhamn.se

check_box

Jag har fått fel produkt, vad ska jag göra?

Vi gör vårt yttersta för att behandla alla beställningar korrekt. Tyvärr händer det ibland att beställningar slinker igenom och att vi levererar fel produkt till dig. Naturligtvis kommer vi att lösa detta och skicka dig den korrekta beställningen utan kostnad.

För frågor om leverans av felaktiga produkter, vänligen kontakta oss på info@hemhamn.se

check_box

Jag vill avbryta en lagd order, vad ska jag göra?

Våra beställningar stoppas i bearbetning efter 30 minuter och efter det är det tyvärr inte längre möjligt att avboka. Vårt system körs helt automatiserat med våra leverantörer, vilket gör det omöjligt att stoppa leveransen av den lagda beställningen. Efter mottagandet av din beställning kan produkten alltid returneras inom 14 dagar efter mottagandet.

check_box

Jag vill returnera en vara, vad ska jag göra?

Om du inte är nöjd med din beställning kan du returnera den inom 14 dagar efter mottagandet. Produkterna måste returneras i sitt ursprungliga skick och med etiketter och taggar. Produkten får inte visa tecken på användning.

En returförsändelse ska alltid åtföljas av en Track & Trace-kod. Avsändaren är alltid ansvarig för försändelsen.

När vi har mottagit dina returnerade varor ser vi till att köpbeloppet krediteras ditt konto inom 14 dagar.

Om du vill anmäla en retur, vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@hemhamn.se . Du kommer då att få ytterligare information om hur du returnerar. Efter att du har rapporterat returen har du 14 dagar på dig att returnera produkten.

Se vår returpolicy.

Spåra beställningar

check_box

Hur spårar jag min beställning?

Via https://hemhamn.se/apps/order-tracking
--> här kan du ange din e-postadress och ditt ordernummer för att spåra ditt paket.

check_box

Track and Trace visar ingen information, hur är det möjligt?

Från det att ditt paket har anlänt till postorderföretaget finns Track and Trace-information tillgänglig. Tänk på att det kan förekomma viss fördröjning däremellan.